lekentaarista

ROPOTTI

Tässä eilettään kun menin käömään saeraalaan
niin siellä minä serkkupoejjan hoijjos nähä saan
Se sama mieshän oli jolla on se verkusonni
On seki Leino syntyjään ja etunimi Onni

Kun siltä koetin kysellä ett mistä ahistaa
niin ensin tuli vastaukseks pelekkää tuhinaa
Mutt sitten serkku hellitti ja kertoi mulle näen
Mitäs minä, kuuntelin kai hiukan hämilläen

Kertoi ostaneensa keskolta sen lypsyropotin
oli vaehossa antanu se vissiin mopotin
Ja hyvin sujjui sillä hommat, ensin tietenkin
Mutt sitte satuin tekemään sen yhen pokloomin

Kas, tuli käömään lihakunta yhen elukan
ja sitä minä kaverina kyytiin talutan
Niin kaolasta sen tunnistuspannan otin poes
Kun tein sen virheen, mitä ei tehny saaha oes

Se panta käjessä aioin mennä läpi lypsyaseman
niin ropottihan luulikin sen lehmän tulevan
Se koppasi mut kiinni ja kaksin kerron taetto
Riisu vissiin "liivit" ja lypsimetki laetto

Onneksi mie pystyin siinä käyttään kännykkää
ja sillä saatoin huoltomiehen appuun hällyyttää
Vaan puolituntia kerkesi se kone olla päällä
ettet yhtään ihmettele miksi olen täällä

Vaen olihan siinä mukana yksi pieni onni
kun asentamatta oli vieläkin se sähkösonni
Se siellä maetohuoneessa oottaa asennusta
Sen sulle voesin myyvä ja antaa alennusta


Tässäpä Heikin runnolijanuran ihan niitä ensimmäesie runoja, siis julukastuja. Akronettiin kevväällä 2000 kirjotettu Heino Leinon nimimerkillä

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kometiijjaa

Aeralle

voe tounalt