Vatsaisku

Omistettu Helssinkin yliopiston vellikuppiloelle

Huojui laetumella vastaani
yks surullinen nauta
vallui vesi siltä silimistä
ja sannoe, Heikki jumalauta
tässä meikäläesellä nyt
pistää oekeen vihaksi
kun vuosituhansija meijjän pitäny
on muuttaa heinä lihaksi

Ja nyt on jotku vekkaanit
taekka joku piipertäjäsakki
on hoksanneet että oekea ruoka
onki kasvisnakki
tae siis niijjen mielestä
on meikäläesten homma turhaa
näen nauta mulle haasto
liekkö hautonu jo melekeen itsemurhaa

Ja se nauta siinä raatasi taas
sannoe, otas Heikki kantaa
kun ne piipertäjät vihhoavat
myös meikäläesten lantaa
me saastutettaan kuulemma
kokonaenen valtameri
ja elikolta sieraemista
valu laetumelle veri

Minä taputtelin sitä
jostaen hartijoesta päen
ja sannoen että kuules nauta
minä luppoan sulle näen
vaen lihasija makkaroeta
minä rillatessaen söesin
ja sulle heine kasvattasin
sitte sinut taurastammoon möesin

Ja pallautukseen ottasin
uluko-, ynnä sisävilleen
ja jauhelihhaa kilottaen
että meikän kanssa asijat on silleen
Ja loppuosan saesivat ne
kauppijaalle myyvvä
ihan kaapunnissa kuluttajat
sinut saesi syyvvä

Niin se nauta kahto minnuo hetken
ja se hymmyillä jo koetti
kun meikäläenen asijat näen
suorin sannoen ilimoetti
Ja se sitte minun haalarija
kielelläsä nuoli
ja se sannoe eäni väristen
-Kiitoksija, on nyt vähempänä huoli...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kometiijjaa

Aeralle

voe tounalt