Hymmyilevä Lutunen



Se on runon ja suven päevä ja Eino Leinon päevä, niin toki on runolla paeskattava...
Hymmyilevä Lutunen
-
Meijjän Lutusella
hammasta särki
maijjontulo ehty
sillä sumeni järki
-
Se parresasa huuti
niiku kiimassa oesi
josko tuolle keinosonnin
tilata jo voesi
-
Vaen ei keretty soettaa
se puhu mulle sipiä
-voe isäntä kun kolottaa
mulla hammasta pipiä
-
-Että oesikko kirkolla
hammaslääkärie hälle
-se jo eläkkeelle jäe
minä vastasin tälle
-
Ja se Lutunen paeneli
sorkallasa kipejätä poskea
vaen minun se ei luvannu
etes hohttimilla koskea
-
Sen sitte laetumelle laskin
siellä kae sen helepompi oesi
tijja vaekka hammas
siellä parata voesi
-
Ja kun se navetalle palasi
se nuin levveästi hymmyili mulle
vaen miten lienee lukija
tämä menneekö täyvvestä sulle?

Kommentit

  1. Täövvestä männöö, suat uskoo. Vae ee etes hohtimilla antanna koskee...? Niihän se sanallaskussakkiin seisoo, että "kone", sano akka hohtimista.

    VastaaPoista
  2. Jo vaen, eikä ollukkaa yhtää heivuunvarraa. Kiitos kommentista

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kometiijjaa

Aeralle

voe tounalt